Szkolenie pt.: „Academic English – praktyczny kurs pisania tekstów naukowych”

22, 24, 29 października i 5, 7, 14 listopada 2024 roku

9:00-10:30

oraz indywidualna konsultacja (w okresie 15-29 listopada 2024 roku)

Spotkania z cyklu „Academic English” to interaktywny program, który koncentruje się na doskonaleniu umiejętności pisania publikacji naukowych w języku angielskim. Jest przeznaczony dla naukowców z różnych dziedzin, którzy publikują w międzynarodowych czasopismach naukowych. Kurs kładzie duży nacisk na praktyczne wykorzystanie języka angielskiego w kontekście pisania i publikowania. Każde spotkanie jest interaktywne, uczestnicy są zachęcani do udziału w dyskusji oraz samodzielnego wykonywania ćwiczeń, co sprzyja podniesieniu indywidualnych kompetencji językowych.

Cele kursu:
– zapoznanie z zasadami poprawnego i klarownego pisania publikacji w języku angielskim;
– omówienie wymagań dotyczących stylu poszczególnych części tekstu akademickiego;
– doskonalenie zdolności formułowania zwięzłych i logicznych tekstów naukowych;
– omówienie procesu pisania i redagowania artykułów naukowych;
– wykorzystanie aplikacji internetowych przy pisaniu tekstu własnej pracy;
– przede wszystkim praktyczne ćwiczenia obejmujące redakcję tekstów.

Oprócz spotkań grupowych każdy uczestnik będzie miał możliwość udziału w indywidualnych konsultacjach. Konsultacje to szansa na sprawdzenie, jak wiedza z kursu przekłada się na opis własnych badań oraz uzyskanie informacji i wskazówek dotyczących własnego stylu pisania. Osoby zainteresowane uzyskaniem indywidualnego feedbacku poprosimy o przesłanie tekstu o długości do 1000 słów. Następnie będzie można wybrać jedną z dwóch opcji: spotkanie na żywo z prowadzącą w celu omówienia przesłanego tekstu lub otrzymanie poprawionego tekstu z komentarzami.

Rezerwacja terminów zostanie udostępniona uczestnikom w listopadzie 2024 r.

W formularzu zgłoszeniowym umieszczono pytania, które pozwolą na przygotowanie spotkań zgodnie z potrzebami uczestników oraz dostosowanie treści merytorycznych.

O prowadzącej:

Małgorzata Neścioruk-Maniciak – tłumaczka medyczna z mikrospecjalizacją w genetyce i farmacji. Zajmuje się tłumaczeniami oraz redakcją anglojęzycznych tekstów naukowych z medycyny i Life Sciences. Absolwentka m.in. Biotechnologii na UMK i Podyplomowych studiów kształcenia tłumaczy specjalistycznych na UAM. Lektorka angielskiego języka medycznego. Od 2020 roku prowadzi również kursy dla tłumaczy medycznych. Więcej informacji mogą Państwo znaleźć na stronie internetowej: https://chaperon.pl/.

Minimalny poziom znajomości języka angielskiego: B2

Szkolenie odbędzie się w dniach 22, 24, 29 października i 5, 7, 14 listopada 2024 roku godzinach 9:00-10:30 i obejmuje indywidualne konsultacje w okresie 15-29 listopada 2024 roku.

Forma szkolenia: on-line.

Rejestracja

III tura rejestracji uczestnictwa trwa do 15 października 2024 roku. Zgłoszenia udziału należy kierować poprzez formularz -> LINK

Platforma

Aby bez przeszkód móc uczestniczyć w wydarzeniu użytkując platformę ClickMeeting wystarczy dostęp do Internetu i aktualna przeglądarka internetowa (Chrome, Opera, Firefox, Edge). Zaleca się używać komputer z 4-wątkowym procesorem, min. 8 GB pamięci RAM i aktualnym systemem operacyjnym Windows 8.1, Windows 10 lub Windows 11. W praktyce jednak wystarczy dowolny sprzęt, który płynnie wykonuje zadania biurowe. Platforma streamingowa działa także na systemach operacyjnych Apple oraz dystrybucjach Linux, w tym – systemie Android i ChromeOS.

Ze swojej strony zapewniamy pomoc techniczną w konfiguracji, jak również wsparcie ze strony przedstawicieli platformy.

Terminy

• do 15 października 2024 roku – zgłoszenia uczestnictwa, poprzez wypełnienie formularza internetowego,
• 22, 24, 29 października i 5, 7, 14 listopada 2024 roku – termin wydarzenia,
• od 15 listopada 2024 roku – wysyłka papierowych materiałów – certyfikatów uczestnictwa.

Opłaty

Opłata dla wszystkich uczestników szkolenia wynosi 1200 zł (zwolnienie z VAT art. 43 ust. 1 pkt 28) w I turze rejestracji, 1350 zł (zwolnienie z VAT art. 43 ust. 1 pkt 28) w II turze rejestracji lub 1500 zł (zwolnienie z VAT art. 43 ust. 1 pkt 28) w III turze rejestracji* – osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przesłanie informacji przed uiszczeniem opłaty.

Termin rejestracji
Opłata za udział
do 29.08.2024 r.
1200 zł (zwolnienie z VAT art. 43 ust. 1 pkt 28)
od 30.08.2024 r. do 24.09.2024 r.
1350 zł (zwolnienie z VAT art. 43 ust. 1 pkt 28)
od 25.09.2024 r. do 15.10.2024 r.
1500 zł (zwolnienie z VAT art. 43 ust. 1 pkt 28)

DANE DO WPŁAT

Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL
ul. Głowackiego 35/348, 20-060 Lublin
NIP 946-26-49-975
Numer rachunku: 70 1140 2004 0000 3102 7533 8307
Nazwa Banku: mBank (BRE Wydz. Bankowości Elektronicznej)

Tytuły przelewów: Academic English + imię i nazwisko Uczestnika

Opłata szkoleniowa zwolniona jest z podatku VAT (art. 43 ust. 1 pkt 28).

Regulamin

Regulamin Szkolenia dostępny jest tutaj -> LINK

Kontakt

szkolenia@fundacja-tygiel.pl

Partnerzy Fundacji TYGIEL

Wspierają nas