Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Rozwiązania i technologie XXI wieku” (online)

10 czerwca 2022 roku

Szanowni Państwo,

Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL serdecznie zaprasza do udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej “Rozwiązania i technologie XXI wieku”. Spotkanie odbędzie się 10 czerwca 2022  roku w formie online. Celem wydarzenia jest przedstawienie obecnego stanu wiedzy oraz kierunków prowadzonych badań.

Zaobserwowany, od początku XXI wieku, dynamiczny rozwój technologii zaowocował postępem w wielu dziedzinach życia. Współcześnie prowadzone badania, oparte na wiedzy i nowatorskich technologiach, stanowią siłę napędową gospodarki. Dążenie do optymalizacji bieżących procesów oraz niejednokrotnie konieczność zastosowania niestandardowych rozwiązań zaistniałych problemów zachęca naukowców do eksploracji nowych kierunków badań i łączenia wiedzy eksperckiej z wielu obszarów nauki. Współczesne wykorzystanie automatyzacji, przetwarzania i wymiany danych oraz technik wytwórczych przyczyniają się do poprawy jakości życia. Niemniej jednak rosnące potrzeby społeczeństwa oraz możliwość ciągłego doskonalenia wynalazków i procesów ich powstawania, sprawiają, że tematyka ta jest wciąż aktualna i potrzebny jest dialog między naukowcami specjalizującymi się w różnych dziedzinach nauki.

Dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić wszystkim Uczestnikom, Gościom Honorowym i członkom Komitetu Naukowego możliwość owocnej dyskusji, a także wzajemnej integracji. 

Liczymy na Państwa aktywny udział w wydarzeniu, a także wspólną wymianę doświadczeń i refleksji.

Konferencja skierowana jest do studentów, doktorantów, pracowników naukowych oraz przedstawicieli firm, a także osób zainteresowanych tematyką innowacyjnych technologii i narzędzi przyszłości. 

Zagadnienia tematyczne:

  • technologie komputerowe
  • sztuczna inteligencja
  • technologie produkcji
  • budowa maszyn i podzespołów mechanicznych
  • budownictwo
  • biomateriały i nanomateriały
  • energetyka, systemy cieplne i grzewcze
  • przemysł rolniczo-spożywczy
  • przemysł lotniczy, samochodowy i kosmiczny
  • narzędzia medyczne
  • wykorzystanie technologii w ochronie zdrowia człowieka i środowiska

Gośćmi Honorowymi Konferencji będą:

dr hab. inż. Henryk Bąkowski, prof. PŚ, Katedra Transportu Kolejowego, Wydział Transportu i Inżynierii Lotniczej, Politechnika Śląska

Tytuł wystąpienia: Analiza wybranych zagadnień tribologicznych za pomocą metod sztucznej inteligencji

dr hab. inż. Piotr Wolszczak, prof. PL, Wydział Mechaniczny, Politechnika Lubelska

Tytuł wystąpienia: Zautomatyzowane systemy inspekcji wizyjnej

Do grona Komitetu Naukowego należą:

dr hab. inż. Henryk Bąkowski, prof. PŚ, Katedra Transportu Kolejowego, Wydział Transportu i Inżynierii Lotniczej, Politechnika Śląska
 
dr hab. inż. Tomasz Kujawa, prof. ZUT, Katedra Technologii Energetycznych, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
 
dr hab. inż. Leszek Majkut, Katedra Mechaniki i Wibroakustyki, Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
 
dr hab. inż. Leszek Pająk, prof. AGH, Katedra Surowców Energetycznych, Wydział Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
 
dr hab. inż. Piotr Wolszczak, prof. PL, Wydział Mechaniczny, Politechnika Lubelska
 
dr inż. Zbigniew Czyż, Wydział Mechaniczny, Politechnika Lubelska
 
dr Sławomir Gułkowski, Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii, Politechnika Lubelska
 

Rejestracja

III tura rejestracji uczestnictwa w Konferencji trwa do 26 maja 2022 roku. Zgłoszenia udziału należy kierować poprzez formularz -> LINK

Zgłoszenia wystąpień trwają do 27 maja 2022 roku. Prosimy o przesyłanie tytułów oraz streszczeń poprzez formularz -> LINK

Platforma

  • Platforma ClickMeeting pozwoli na:
    • uczestnictwo w Konferencji poprzez urządzenia mobilne takie jak: laptop, smartfon, tablet, komputer stacjonarny (uczestnikom czynnym rekomendujemy aby podczas przedstawiania prezentacji korzystali z komputera stacjonarnego, laptopa lub aplikacji mobilnej ClickMeeting),
    • uczestnictwo w Konferencji bez posiadania kamery internetowej, wymagany jest sprawny mikrofon,
    • umożliwia wystąpienie dwóch Prelegentów jednocześnie,
    • podjęcie dyskusji po wystąpieniu w formie czatu,
    • udostępnienie możliwości zabrania głosu wybranym Uczestnikom Wydarzenia,
    • obecność i ciągłe wsparcie Organizatorów Konferencji,
    • wyświetlenie prezentacji przez Prelegenta oraz umożliwia rysowanie po slajdach,
    • udostępnianie ekranu przez Prelegenta w trakcie wystąpienia.

Wymagania techniczne:

  • posiadanie komputera, smartfonu lub tabletu z połączonym Internetem,

• Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);

• 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);

• System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.

  • wbudowany lub zewnętrzny mikrofon, opcjonalnie kamera internetowa.

Wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.

W celu sprawnego przebiegu Konferencji, dzień przed wydarzeniem zorganizujemy testy dla uczestników. Ze swojej strony zapewniamy pomoc techniczną w konfiguracji, jak również wsparcie ze strony przedstawicieli platformy.

Informacje

Terminy

• do 26 maja 2022 roku – zgłoszenia uczestnictwa, poprzez wypełnienie formularza internetowego,
• do 27 maja 2022 roku – zgłoszenia streszczeń wystąpień, poprzez wypełnienie formularza internetowego,
• do 3 czerwca 2022 roku – nadsyłanie prezentacji multimedialnych,
• testy platformy przez uczestników (szczegóły wkrótce),
10 czerwca 2022 roku – Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Rozwiązania i technologie XXI wieku”,
• od 14 czerwca 2022 roku – wysyłka papierowych materiałów – certyfikatów uczestnictwa, zaświadczeń o przedstawieniu pracy oraz książek abstraktów,
• do 20 czerwca 2022 roku – nadsyłanie rozdziałów do monografii naukowej oraz oświadczeń autorów. Ważne: Odpowiadamy na wszystkie otrzymane od Państwa wiadomości. Brak odpowiedzi jest równoznaczny z jej nieotrzymaniem. Jeśli w przeciągu 2 tygodni od przesłania pracy (również po naniesieniu poprawek) nie otrzymają Państwo od nas mailowego potwierdzenia otrzymania plików, bardzo prosimy o kontakt z nami w tej sprawie,
• do 20 grudnia 2022 roku – wydanie monografii naukowej w formie elektronicznej. Planowany termin obejmuje prace sformatowane zgodnie z wytycznymi, nadesłanymi terminowo wraz z oryginałem oświadczenia autora/-ów (w wersji papierowej). O terminie dostępności wersji papierowych książek będziemy informowali mailowo.

Abstrakt oraz wystąpienie

Przydatne informacje dotyczące zgłoszenia abstraktów:
• zgłaszana praca może zostać przygotowana na podstawie badań własnych Autora, jak i też stanowić przedstawienie zagadnienia pod kątem teoretycznym (praca przeglądowa),
• abstrakty wystąpień ustnych należy zgłaszać za pośrednictwem formularza elektronicznego do dnia 27 maja 2022 r.,
• tytuły prac oraz ich abstrakty powinny być przygotowane w języku polskim,
• długość jednego abstraktu to 1500 do 2000 znaków ze spacjami,
• abstrakt powinien zostać napisany w formie bezosobowej i aspekcie dokonanym,
• treść abstraktu to odpowiedź na podstawowe pytania: Jaki jest cel pracy? Co w niej przedstawiono?,
• należy opisać zakres tematyczny opracowania,
• wymienić główne metody użyte w opracowaniu,
• wyjaśnić, co wynika z przeprowadzonej analizy, dyskusji oraz uzyskanych wyników,
• podać główne wnioski oraz ewentualne założenia badawcze do dalszych prac lub zastosowania praktyczne.

Wystąpienie:
• czas na prezentację 10 minut,
• Uczestnik może wykorzystać prezentację multimedialną, którą musi wcześniej przesłać do Organizatorów, aby mogli umieścić ją na platformie,
• w trakcie prezentacji Uczestnik będzie miał możliwość wyświetlania prezentacji jak i np. rysowania po slajdach. Prosimy o przygotowanie prezentacji w formatach: PDF, PPT, PPTX, PPTSX, PPSX, ODP, PNG, JPG. Maksymalny rozmiar pliku – 100 MB. Jeżeli prezentacja ma zawierać film, bądź materiał audio, konieczne jest przesłanie pliku jako osobny załącznik. Formaty MP3, MP4 lub wideo z YouTube/Vimeo. Rekomendujemy przesłanie prezentacji w formacie PDF. Prosimy o nazwanie pliku/plików według schematu: nazwisko osoby prezentującej_2-3 słowa tytułu wystąpienia (np. Maciąg_Badania_ankietowe),
• bezpośrednio po prezentacji nastąpi sesja pytań i odpowiedzi. Pytania będzie można zadać w formie głosowej i tekstowej – czas przeznaczony na dyskusję wynosi 5 minut.

Publikacja

W ramach udziału w Konferencji, każdy uczestnik ma możliwość zgłoszenia rozdziału do monografii naukowej, która ukaże się nakładem Wydawnictwa Naukowego TYGIEL. Szczegółowe informacje są dostępne tutaj -> LINK

Opłaty

Opłata Konferencyjna dla wszystkich uczestników wynosi 249 zł brutto* w I turze rejestracji, 279 zł brutto* w II turze rejestracji oraz 299 zł brutto* w III turze rejestracji (w tym 23% VAT) – osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przesłanie informacji przed uiszczeniem opłaty.

I tura rejestracji trwa do 14.04.2022 r.

II tura rejestracji trwa od 15.04.2022 r. do 12.05.2022 r.

III tura rejestracji trwa od 13.05.2022 r. do 26.05.2022 r.

Opłata za publikację rozdziału wynosi 249 zł brutto** (w tym VAT)

W miarę możliwości prosimy o łączenie opłat i regulację należności w formie jednego przelewu.

DANE DO WPŁAT

Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL
ul. Głowackiego 35/348, 20-060 Lublin
NIP 946-26-49-975
Numer rachunku: 70 1140 2004 0000 3102 7533 8307
Nazwa Banku: mBank (BRE Wydz. Bankowości Elektronicznej)

Tytuły przelewów w przypadku:
– uczestnictwa bierne/czynne – Technologie1 udział Imię i nazwisko
– uczestnictwa bierne/czynne oraz rozdziału – Technologie1 udział+rozdział Imię i nazwisko

*opłata dotyczy jednego wystąpienia, za każde kolejne wystąpienie obowiązuje dodatkowa opłata w wysokości 50% wniesionej kwoty konferencyjnej.
**opłata dotyczy jednego rozdziału w monografii, za każdy kolejny rozdział obowiązuje dodatkowa opłata w wysokości 249 zł.

Regulamin

Regulamin Konferencji dostępny jest tutaj -> LINK

Kontakt

📧 technologie@fundacja-tygiel.pl
☎️ +48 733 933 416

Partnerzy Fundacji TYGIEL

Wspierają nas