Szkolenie pt.: „Język angielski w publikacjach naukowych – jak skutecznie konstruować poprawne językowo artykuły”
5 spotkań w dniach:
I grupa -> 19 i 26 stycznia 2023 roku oraz 2, 9 i 16 lutego 2023 roku
II grupa ->20 i 27 stycznia 2023 roku oraz 3, 10 i 17 lutego 2023 roku
18:00-19:45
Do kogo jest skierowane jest szkolenie?
Szkolenie skierowane jest do osób, które przygotowują publikacje naukowe w języku angielskim w obszarze nauk medycznych i przyrodniczych. Aby artykuł został przyjęty w anglojęzycznym, renomowanym i liczącym się czasopiśmie naukowym musi nie tylko przedstawiać wartościowe merytorycznie treści, ale również charakteryzować się odpowiednią konstrukcją i poprawnością językową. Tekst powinien być zwięzły i posiadać logiczną strukturę. Język artykułu musi być precyzyjny, poprawny pod względem gramatycznych i leksykalnym. Należy pamiętać, że sukces składa się z wielu elementów – zaczyna się od tytułu, który ma wiernie odzwierciedlać treści, a jednocześnie zachęcać czytelników do lektury. Podobnie słowa kluczowe i abstrakt decydują o pierwszym i czasem kluczowym wrażeniu.
Podczas szkolenia zostaną przedstawione zagadnienia na temat odpowiedniej struktury (rozkładu treści) artykułu naukowego. Uczestnicy poznają wyrażenia językowe i struktury gramatyczne cechujące dyskurs naukowy, a także zdobędą umiejętność formułowania tytułu, doboru słów kluczowych oraz tworzenia abstraktu. Praktyczne ćwiczenia wprowadzą w opis danych liczbowych i tendencji ustalonych podczas prowadzonych badań. W trakcie szkolenia przedstawione zostaną także bazy danych, z których można korzystać, poszukując informacji naukowych i językowych.
Szkolenie merytoryczne, zwięzłe, łączące teorię z praktyką.
Kolejne spotkania będą poświęcone następującym zagadnieniom:
– struktura tekstu naukowego IMRAD (metody pracy: prezentacja, analiza przykładowego tekstu),
– rejestr, styl, frazeologia, terminologia specjalistyczna (metoda pracy: prezentacja, ćwiczenia leksykalne),
– tytuł, abstrakt, dobór słów kluczowych – czyli jak zwrócić uwagę czytelnika (metody pracy, prawidłowe formułowanie tytułu, analiza abstraktów, samodzielne tworzenie abstraktów),
– analiza i opis danych (metody pracy: prezentacja, ćwiczenia leksykalne),
– bazy danych, czytelnie medyczne, biblioteki cyfrowe, korpusy językowe (metody pracy: prezentacja, samodzielne poszukiwanie źródeł).
Język szkolenia: język polski i język angielski
Wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2
Odbiorcy: osoby prowadzące badania w obszarze nauk medycznych i przyrodniczych z zamiarem upowszechniania wyników w anglojęzycznych czasopismach naukowych
Czas szkolenia: 10 godzin dydaktycznych – 5 spotkań w dniach:
I grupa -> 19 i 26 stycznia 2023 roku oraz 2, 9 i 16 lutego 2023 roku w godzinach 18:00-19:45 (z przerwą);
II grupa -> 20 i 27 stycznia 2023 roku oraz 3, 10 i 17 lutego 2023 roku w godzinach 18:00-19:45 (z przerwą).
Prowadząca: dr Dorota Gonigroszek, autorka licznych publikacji naukowych z zakresu humanistyki medycznej i językoznawstwa, pracownik dydaktyczno-naukowy Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Jej zainteresowania badawcze obejmują językoznawstwo kognitywne i korpusowe, komunikację medyczną, akwizycję języka, dydaktykę języków obcych, nauczanie języków specjalistycznych.
Rejestracja
Rejestracja uczestnictwa trwa do 12 stycznia 2023 roku.
Zgłoszenia udziału do I grupy (spotkania 19 i 26 stycznia 2023 roku oraz 2, 9 i 16 lutego 2023 roku) należy kierować poprzez formularz -> LINK
Zgłoszenia udziału do II grupy (spotkania 20 i 27 stycznia 2023 roku oraz 3, 10 i 17 lutego 2023 roku) należy kierować poprzez formularz -> LINK
Platforma
Platforma ClickMeeting pozwoli na:
• uczestnictwo w szkoleniu poprzez urządzenia mobilne takie jak: laptop, smartfon, tablet, komputer stacjonarny,
• uczestnictwo w szkoleniu bez posiadania kamery internetowej, wymagany jest sprawny mikrofon,
• podjęcie dyskusji po wystąpieniu w formie czatu,
• obecność i ciągłe wsparcie Organizatorów szkolenia.
Wymagania techniczne
- posiadanie komputera, smartfonu lub tabletu z połączonym Internetem,
• Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
• 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
• System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. - wbudowany lub zewnętrzny mikrofon, opcjonalnie kamera internetowa.
- wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.
Ze swojej strony zapewniamy pomoc techniczną w konfiguracji, jak również wsparcie ze strony przedstawicieli platformy.
Terminy
• do 12 stycznia 2023 roku – zgłoszenia uczestnictwa, poprzez wypełnienie formularza internetowego,
• 19 i 26 stycznia 2023 roku oraz 2, 9 i 16 lutego 2023 roku – terminy spotkań I grupy,
• 20 i 27 stycznia 2023 roku oraz 3, 10 i 17 lutego 2023 roku – terminy spotkań II grupy,
• od 20 lutego 2023 roku – wysyłka papierowych materiałów – certyfikatów uczestnictwa.
Opłaty
Opłata dla wszystkich uczestników szkolenia wynosi 1100 zł brutto (w tym 23% VAT) w późnej turze rejestracji*, opłata we wczesnej turze wynosiła 900 zł brutto (w tym 23% VAT) – osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przesłanie informacji przed uiszczeniem opłaty.
DANE DO WPŁAT
Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL
ul. Głowackiego 35/348, 20-060 Lublin
NIP 946-26-49-975
Numer rachunku: 70 1140 2004 0000 3102 7533 8307
Nazwa Banku: mBank (BRE Wydz. Bankowości Elektronicznej)
Tytuły przelewów: JAWP 1+ imię i nazwisko Uczestnika
Opłata szkoleniowa zawiera podatek VAT (23%) – osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przed uiszczeniem opłaty o poinformowanie nas o tym mailowo oraz o dostarczenie oświadczenia o zwolnieniu z VAT zawierającego następujące informacje:
- podstawę prawną,
- imię i nazwisko uczestnika,
- datę i nazwę szkolenia,
- nazwę Organizatora – Fundacji na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL,
- podpis osoby upoważnionej ze strony instytucji ubiegającej się o skorzystanie ze zwolnienia z VAT w kwestiach finansowych.
W odpowiedzi potwierdzimy otrzymanie oświadczenia oraz udzielimy informacji na temat wysokości opłaty szkoleniowej w wartości netto.
Regulamin
Regulamin szkolenia dostępny jest tutaj -> LINK
Kontakt
szkolenia@fundacja-tygiel.pl