Sztuka prezentacji, publikowania i efektywnego planowania kariery naukowej
7 spotkań w dniach: 2, 7, 9, 14, 16, 21 oraz 23 marca 2023 roku
18:00-19:30
Pogłębianie wiedzy, odkrywanie, a także rozwiązywanie problemów to tylko część pracy naukowej. Można to robić doskonale, ale bez umiejętności prezentowania osiągniętych wyników w ciekawy sposób, publikowania we właściwych czasopismach oraz wiedzy na temat funkcjonowania środowiska naukowego, badacze pozostają niezauważeni i często nie mają możliwości efektywnego rozwoju oraz budowania własnego dorobku naukowego.
Wychodząc naprzeciw poruszonym problemom, proponujemy udział w szkoleniu składającym się z cyklu 7 spotkań, podczas których przyjrzymy się mechanizmowi efektywnej prezentacji i publikacji wyników badań oraz planowaniu kariery naukowej. Przedstawiony zostanie szereg wskazówek oraz omówione zostaną często popełniane w tym zakresie błędy.
Niniejsze szkolenie porusza m.in. kluczowe zagadnienia pozwalające na tworzenie i przedstawianie zapadających w pamięć prezentacji naukowych i absorbujących uwagę słuchaczy. Wskazuje jakie elementy przedstawiania wyników prac są ważne i istotne dla audytorium, a które tylko dla ich autora. Zastosowanie prezentowanych wskazówek pozwoli na stworzenie ciekawej opowieści, zamiast omówienia jedynie przytłaczającej ilości danych i faktów. Podczas szkolenia poruszone zostaną także ważne elementy dotyczące pisania prac naukowych, rozpoczęcia i zakończenia procesu redakcyjnego oraz sposobów doboru właściwego czasopisma do opublikowania danej pracy, jednocześnie ograniczając ryzyko jej odrzucenia. Omówione zostaną sytuacje i postępowanie związane z otrzymaniem negatywnej recenzji. Kwintesencją cyklu spotkań szkoleniowych będzie praktyczne omówienie, w jaki sposób wybrać promotora, jakimi kwantyfikatorami kierować się w planowaniu kariery naukowej oraz jakich nieetycznych praktyk unikać, tak aby świadomie i efektywnie budować swoją karierę naukową.
Osoba, która ukończy szkolenie, nabędzie wiedzę jak przygotowywać i przedstawiać prezentacje naukowe, zarówno na konferencji, jak i podczas obrony pracy dyplomowej, czy też w procesie rekrutacji. Pozna praktyczne i sprawdzone strategie pisania prac naukowych oraz zasad, jakimi należy się kierować przy wyborze czasopisma naukowego. Zostanie przygotowana do świadomego wyboru promotora i osób do współpracy naukowej, jak również zostaną poruszone kwestie nieetycznych praktyk wraz ze sposobami na ich uniknięcie. Całość ma na celu dostarczenie wiedzy i kompetencji do świadomego zaplanowania oraz zbudowania efektywnej kariery naukowej.
Spotkania odbędą się w dniach: 2, 7, 9, 14, 16, 21 oraz 23 marca 2023 roku w godzinach 18:00-19:30.
- Czy prezentacje naukowe muszą być nudne i niezrozumiałe?
– Wstęp – fakty i mity na temat prezentowania
– Cele, czyli po co prezentować
- Jak z niezrozumiałych wyników stworzyć ciekawą opowieść?
– Plan albo porządkowanie wiedzy, czyli o eliminowaniu
– Projekt, czyli jak szukać formy opowiadania
– Slajdy i rekwizyty, czyli o mniej i bardziej użytecznych dodatkach
- Jak przygotować się do wystąpienia przed publicznością?
– Jak zaczynać, a jak kończyć, czyli (pierwsze i) ostatnie zdanie należy do Ciebie
– Sam na sam z widownią, czyli Twoje pięć minut
- Publish or perish, czyli publikuj albo giń?
– Ile kosztuje jedna polska publikacja naukowa? A ile chińska?
– Co, po co i jak pisać, czyli sens i cel
- Czy można pisać z przyjemnością?
– Od pomysłu do artykułu, czyli proces
– Przygotowanie artykułu, czyli i ty zostaniesz pisarzem
– Przygotowanie do wysłania, czyli zanim klikniesz „submit”
– Recenzje, czyli jak przeżyć odrzucenie
– Ilustracje w publikacji naukowej
- Działania okołopublikacyjne, czyli kiedy opadną emocje
– Mam pomysł, czyli jak w 10 krokach napisać skuteczny wniosek o grant
- Jak wybrać promotora, który poprowadzi Cię w świat naukowej przygody?
– Nieetyczne praktyki w naukowym (pół)światku i jak ich unikać
– Co jest w naukowej karierze najważniejsze?
Do kogo jest skierowane szkolenie?
Szkolenie polecamy osobom, które chcą lepiej zrozumieć funkcjonowanie środowiska naukowego, dowiedzieć się, jak profesjonalnie przygotować i wygłosić świetną prezentację naukową (na konferencji, sympozjum, seminarium), jak funkcjonuje publikacyjny ekosystem (również od strony redaktorów czasopism) i na co zwrócić uwagę planując swoją karierę naukową.
Prowadzący:
Piotr Wasylczyk, profesor na Wydziale Fizyki UW i research fellow w Institute of Ophthalmology UCL. Oprócz komunikacji naukowej interesuje się optyką, (mikro)robotyką, architekturą i pszczelarstwem. Od kilku lat prowadzi świetnie oceniane przez uczestników szkolenia dla studentów i naukowców w Polsce i Wielkiej Brytanii.
Rejestracja
Rejestracja uczestnictwa na szkolenie dobiegła końca z uwagi na osiągnięcie maksymalnego limitu miejsc. Dziękujemy za zainteresowanie wydarzeniem oraz wszystkie przesłane zgłoszenia!
III tura rejestracji uczestnictwa na szkolenie w cyklu 7 spotkań w dniach: 2, 7, 9, 14, 16, 21 oraz 23 marca 2023 roku trwa do 24 lutego 2023 roku. Zgłoszenia udziału należy kierować poprzez formularz -> LINK
Platforma
Platforma ClickMeeting pozwoli na:
• uczestnictwo w szkoleniu poprzez urządzenia mobilne takie jak: laptop, smartfon, tablet, komputer stacjonarny,
• uczestnictwo w szkoleniu bez posiadania kamery internetowej, wymagany jest sprawny mikrofon,
• podjęcie dyskusji po wystąpieniu w formie czatu,
• obecność i ciągłe wsparcie Organizatorów szkolenia.
Wymagania techniczne
- posiadanie komputera, smartfonu lub tabletu z połączonym Internetem,
• Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
• 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
• System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. - wbudowany lub zewnętrzny mikrofon, opcjonalnie kamera internetowa.
- wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.
Ze swojej strony zapewniamy pomoc techniczną w konfiguracji, jak również wsparcie ze strony przedstawicieli platformy.
Terminy
• do 24 lutego 2023 roku – zgłoszenia uczestnictwa, poprzez wypełnienie formularza internetowego,
• 2, 7, 9, 14, 16, 21 oraz 23 marca 2023 roku – terminy spotkań szkoleniowych,
• od 27 marca 2023 roku – wysyłka papierowych materiałów – certyfikatów uczestnictwa.
Opłaty
Opłata dla wszystkich uczestników szkolenia wynosi 1099 zł brutto (w tym 23% VAT) w I turze rejestracji, 1299 zł brutto (w tym 23% VAT) w II turze rejestracji* lub 1399 zł brutto (w tym 23% VAT) w III turze rejestracji*– osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przesłanie informacji przed uiszczeniem opłaty.
DANE DO WPŁAT
Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL
ul. Głowackiego 35/348, 20-060 Lublin
NIP 946-26-49-975
Numer rachunku: 70 1140 2004 0000 3102 7533 8307
Nazwa Banku: mBank (BRE Wydz. Bankowości Elektronicznej)
Tytuły przelewów: SZTUKA PP 2 + imię i nazwisko Uczestnika
Opłata szkoleniowa zawiera podatek VAT (23%) – osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przed uiszczeniem opłaty o poinformowanie nas o tym mailowo oraz o dostarczenie oświadczenia o zwolnieniu z VAT zawierającego następujące informacje:
- podstawę prawną,
- imię i nazwisko uczestnika,
- datę i nazwę szkolenia,
- nazwę Organizatora – Fundacji na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL,
- podpis osoby upoważnionej ze strony instytucji ubiegającej się o skorzystanie ze zwolnienia z VAT w kwestiach finansowych.
W odpowiedzi potwierdzimy otrzymanie oświadczenia oraz udzielimy informacji na temat wysokości opłaty szkoleniowej w wartości netto.
Regulamin
Regulamin Szkolenia dostępny jest tutaj -> LINK
Kontakt
szkolenia@fundacja-tygiel.pl