Szkolenie pt.: „Publikacja prac naukowych: droga od pomysłu na badania do świetnej publikacji wyników”

6-7 czerwca 2025 roku (szkolenie 2-dniowe)

6 czerwca – 17:00-19:00

7 czerwca – 10:00-12:00

Nie trzeba nikogo przekonywać, że umiejętność pisania i publikowania prac naukowych we właściwych czasopismach oraz wiedza na temat funkcjonowania „środowiska publikacyjnego” jest ważna dla budowania własnego dorobku naukowego i planowania kariery.

Podczas szkolenia poruszone zostaną tematy dotyczące pisania prac naukowych, przebiegu procesu redakcyjnego i podobne, również wybrane na bazie pytań uczestników. W szczególności sposobów doboru właściwego czasopisma do opublikowania danej pracy, jednocześnie ograniczając ryzyko jej odrzucenia. Omówione zostaną sytuacje i postępowanie związane z otrzymaniem negatywnej recenzji.

Szkolenie jest skierowane do doktorantów i pracowników naukowych na wczesnych etapach kariery, przede wszystkim dla tych, którym zależy na tym, by świadomie poruszać się w publikacyjnym świecie.

  1. Publish or perish, czyli publikuj albo giń?
    – Ile kosztuje jedna polska publikacja naukowa? A ile chińska?
    – Co, po co i jak pisać, czyli sens i cel
  2. Czy można pisać z przyjemnością?
    – Od pomysłu do artykułu, czyli proces
    – Przygotowanie artykułu, czyli i ty zostaniesz pisarzem
    – Przygotowanie do wysłania, czyli zanim klikniesz „submit”
    – Recenzje, czyli jak przeżyć odrzucenie
    – Ilustracje w publikacji naukowej
  3. Działania okołopublikacyjne, czyli kiedy opadną emocje

O prowadzącym:

Piotr Wasylczyk, profesor na Wydziale Fizyki UW i Research Associate w UCL Institute of Ophthalmology. Oprócz komunikacji naukowej interesuje się optyką, (mikro)robotyką, architekturą i medytacją. Od kilku lat prowadzi świetnie oceniane przez uczestników szkolenia dla studentów i naukowców w Polsce i Wielkiej Brytanii. Autor „Prezentacji naukowych” i (wspólnie z P. Siudą) „Publikacji naukowych”.

Szkolenie odbędzie się w dniach 6-7 czerwca 2025 roku (szkolenie 2-dniowe), w godzinach:

  • 6 czerwca – 17:00-19:00,
  • 7 czerwca – 10:00-12:00.

Forma szkolenia: on-line.

Platforma

Aby bez przeszkód móc uczestniczyć w wydarzeniu użytkując platformę ClickMeeting wystarczy dostęp do Internetu i aktualna przeglądarka internetowa (Chrome, Opera, Firefox, Edge). Zaleca się używać komputer z 4-wątkowym procesorem, min. 8 GB pamięci RAM i aktualnym systemem operacyjnym Windows 8.1, Windows 10 lub Windows 11. W praktyce jednak wystarczy dowolny sprzęt, który płynnie wykonuje zadania biurowe. Platforma streamingowa działa także na systemach operacyjnych Apple oraz dystrybucjach Linux, w tym – systemie Android i ChromeOS.

Ze swojej strony zapewniamy pomoc techniczną w konfiguracji, jak również wsparcie ze strony przedstawicieli platformy.

Terminy

• do 29 maja 2025 roku – zgłoszenia uczestnictwa, poprzez wypełnienie formularza internetowego,
• 6-7 czerwca 2025 roku – termin wydarzenia,
• od 9 czerwca 2025 roku – wysyłka papierowych materiałów – certyfikatów uczestnictwa.

Opłaty

Opłata dla wszystkich uczestników szkolenia wynosi 400 zł brutto (w tym 23% VAT) w I turze rejestracji lub 450 zł brutto (w tym 23% VAT) w II turze rejestracji* – osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przesłanie informacji przed uiszczeniem opłaty.

Termin rejestracji
Opłata za udział
do 15.05.2025 r.
400 zł brutto
od 16.05.2025 r. do 29.05.2025 r.
450 zł brutto

Rejestracja

Zgłoszenia udziału należy kierować poprzez formularz -> LINK

DANE DO WPŁAT

Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL
ul. Głowackiego 35/348, 20-060 Lublin
NIP 946-26-49-975
Numer rachunku: 70 1140 2004 0000 3102 7533 8307
Nazwa Banku: mBank (BRE Wydz. Bankowości Elektronicznej)

Tytuły przelewów: publikacje + imię i nazwisko Uczestnika

Opłata szkoleniowa zawiera podatek VAT (23%) – osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przed uiszczeniem opłaty o poinformowanie nas o tym mailowo oraz o dostarczenie oświadczenia o zwolnieniu z VAT zawierającego następujące informacje:

  • podstawę prawną,
  • imię i nazwisko uczestnika,
  • datę i nazwę szkolenia,
  • nazwę organizatora – Fundacji na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL,
  • podpis osoby upoważnionej ze strony instytucji ubiegającej się o skorzystanie ze zwolnienia z VAT w kwestiach finansowych.

W odpowiedzi potwierdzimy otrzymanie oświadczenia oraz udzielimy informacji na temat wysokości opłaty szkoleniowej w wartości netto.

Regulamin

Regulamin Szkolenia dostępny jest tutaj -> LINK

Kontakt

szkolenia@fundacja-tygiel.pl

Partnerzy Fundacji TYGIEL

Wspierają nas