
Szkolenie pt.: „Publikacja prac naukowych: droga od pomysłu na badania do świetnej publikacji wyników”
6-7 czerwca 2025 roku (szkolenie 2-dniowe)
6 czerwca – 17:00-19:00
7 czerwca – 10:00-12:00
Nie trzeba nikogo przekonywać, że umiejętność pisania i publikowania prac naukowych we właściwych czasopismach oraz wiedza na temat funkcjonowania „środowiska publikacyjnego” jest ważna dla budowania własnego dorobku naukowego i planowania kariery.
Podczas szkolenia poruszone zostaną tematy dotyczące pisania prac naukowych, przebiegu procesu redakcyjnego i podobne, również wybrane na bazie pytań uczestników. W szczególności sposobów doboru właściwego czasopisma do opublikowania danej pracy, jednocześnie ograniczając ryzyko jej odrzucenia. Omówione zostaną sytuacje i postępowanie związane z otrzymaniem negatywnej recenzji.
Szkolenie jest skierowane do doktorantów i pracowników naukowych na wczesnych etapach kariery, przede wszystkim dla tych, którym zależy na tym, by świadomie poruszać się w publikacyjnym świecie.
- Publish or perish, czyli publikuj albo giń?
– Ile kosztuje jedna polska publikacja naukowa? A ile chińska?
– Co, po co i jak pisać, czyli sens i cel - Czy można pisać z przyjemnością?
– Od pomysłu do artykułu, czyli proces
– Przygotowanie artykułu, czyli i ty zostaniesz pisarzem
– Przygotowanie do wysłania, czyli zanim klikniesz „submit”
– Recenzje, czyli jak przeżyć odrzucenie
– Ilustracje w publikacji naukowej - Działania okołopublikacyjne, czyli kiedy opadną emocje
O prowadzącym:
Piotr Wasylczyk, profesor na Wydziale Fizyki UW i Research Associate w UCL Institute of Ophthalmology. Oprócz komunikacji naukowej interesuje się optyką, (mikro)robotyką, architekturą i medytacją. Od kilku lat prowadzi świetnie oceniane przez uczestników szkolenia dla studentów i naukowców w Polsce i Wielkiej Brytanii. Autor „Prezentacji naukowych” i (wspólnie z P. Siudą) „Publikacji naukowych”.
Szkolenie odbędzie się w dniach 6-7 czerwca 2025 roku (szkolenie 2-dniowe), w godzinach:
- 6 czerwca – 17:00-19:00,
- 7 czerwca – 10:00-12:00.
Forma szkolenia: on-line.
Platforma
Aby bez przeszkód móc uczestniczyć w wydarzeniu użytkując platformę ClickMeeting wystarczy dostęp do Internetu i aktualna przeglądarka internetowa (Chrome, Opera, Firefox, Edge). Zaleca się używać komputer z 4-wątkowym procesorem, min. 8 GB pamięci RAM i aktualnym systemem operacyjnym Windows 8.1, Windows 10 lub Windows 11. W praktyce jednak wystarczy dowolny sprzęt, który płynnie wykonuje zadania biurowe. Platforma streamingowa działa także na systemach operacyjnych Apple oraz dystrybucjach Linux, w tym – systemie Android i ChromeOS.
Ze swojej strony zapewniamy pomoc techniczną w konfiguracji, jak również wsparcie ze strony przedstawicieli platformy.
Terminy
• do 29 maja 2025 roku – zgłoszenia uczestnictwa, poprzez wypełnienie formularza internetowego,
• 6-7 czerwca 2025 roku – termin wydarzenia,
• od 9 czerwca 2025 roku – wysyłka papierowych materiałów – certyfikatów uczestnictwa.
Opłaty
Opłata dla wszystkich uczestników szkolenia wynosi 400 zł brutto (w tym 23% VAT) w I turze rejestracji lub 450 zł brutto (w tym 23% VAT) w II turze rejestracji* – osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przesłanie informacji przed uiszczeniem opłaty.
Rejestracja
Zgłoszenia udziału należy kierować poprzez formularz -> LINK
DANE DO WPŁAT
Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL
ul. Głowackiego 35/348, 20-060 Lublin
NIP 946-26-49-975
Numer rachunku: 70 1140 2004 0000 3102 7533 8307
Nazwa Banku: mBank (BRE Wydz. Bankowości Elektronicznej)
Tytuły przelewów: publikacje + imię i nazwisko Uczestnika
Opłata szkoleniowa zawiera podatek VAT (23%) – osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przed uiszczeniem opłaty o poinformowanie nas o tym mailowo oraz o dostarczenie oświadczenia o zwolnieniu z VAT zawierającego następujące informacje:
- podstawę prawną,
- imię i nazwisko uczestnika,
- datę i nazwę szkolenia,
- nazwę organizatora – Fundacji na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL,
- podpis osoby upoważnionej ze strony instytucji ubiegającej się o skorzystanie ze zwolnienia z VAT w kwestiach finansowych.
W odpowiedzi potwierdzimy otrzymanie oświadczenia oraz udzielimy informacji na temat wysokości opłaty szkoleniowej w wartości netto.
Regulamin
Regulamin Szkolenia dostępny jest tutaj -> LINK
Kontakt
szkolenia@fundacja-tygiel.pl