Sztuka prezentacji, publikowania i efektywnego planowania kariery naukowej

7 spotkań w dniach: 2, 7, 9, 14, 16, 21 oraz 23 marca 2023 roku

18:00-19:30

Pogłębianie wiedzy, odkrywanie, a także rozwiązywanie problemów to tylko część pracy naukowej. Można to robić doskonale, ale bez umiejętności prezentowania osiągniętych wyników w ciekawy sposób, publikowania we właściwych czasopismach oraz wiedzy na temat funkcjonowania środowiska naukowego, badacze pozostają niezauważeni i często nie mają możliwości efektywnego rozwoju oraz budowania własnego dorobku naukowego. 

Wychodząc naprzeciw poruszonym problemom, proponujemy udział w szkoleniu składającym się z cyklu 7 spotkań, podczas których przyjrzymy się mechanizmowi efektywnej prezentacji i publikacji wyników badań oraz planowaniu kariery naukowej. Przedstawiony zostanie szereg wskazówek oraz omówione zostaną często popełniane w tym zakresie błędy. 

Niniejsze szkolenie porusza m.in. kluczowe zagadnienia pozwalające na tworzenie i przedstawianie  zapadających w pamięć prezentacji naukowych i absorbujących uwagę słuchaczy. Wskazuje jakie elementy przedstawiania wyników prac są ważne i istotne dla audytorium, a które tylko dla ich autora. Zastosowanie prezentowanych wskazówek pozwoli na stworzenie ciekawej opowieści, zamiast omówienia jedynie przytłaczającej ilości danych i faktów. Podczas szkolenia poruszone zostaną także ważne elementy dotyczące pisania prac naukowych, rozpoczęcia i zakończenia procesu redakcyjnego oraz sposobów doboru właściwego czasopisma do opublikowania danej pracy, jednocześnie ograniczając ryzyko jej odrzucenia. Omówione zostaną sytuacje i postępowanie związane z otrzymaniem negatywnej recenzji. Kwintesencją cyklu spotkań szkoleniowych będzie praktyczne omówienie, w jaki sposób wybrać promotora, jakimi kwantyfikatorami kierować się w planowaniu kariery naukowej oraz jakich nieetycznych praktyk unikać, tak aby świadomie i efektywnie budować swoją karierę naukową.

Osoba, która ukończy szkolenie, nabędzie wiedzę jak przygotowywać i przedstawiać prezentacje naukowe, zarówno na konferencji, jak i podczas obrony pracy dyplomowej, czy też w procesie rekrutacji. Pozna praktyczne i sprawdzone strategie pisania prac naukowych oraz zasad, jakimi należy się kierować przy wyborze czasopisma naukowego. Zostanie przygotowana do świadomego wyboru promotora i osób do współpracy naukowej, jak również zostaną poruszone kwestie nieetycznych praktyk wraz ze sposobami na ich uniknięcie. Całość ma na celu dostarczenie wiedzy i kompetencji do świadomego zaplanowania oraz zbudowania efektywnej kariery naukowej.

Spotkania odbędą się w dniach: 2, 7, 9, 14, 16, 21 oraz 23 marca 2023 roku w godzinach 18:00-19:30.

  1. Czy prezentacje naukowe muszą być nudne i niezrozumiałe? 

– Wstęp – fakty i mity na temat prezentowania

– Cele, czyli po co prezentować

  1. Jak z niezrozumiałych wyników stworzyć ciekawą opowieść? 

– Plan albo porządkowanie wiedzy, czyli o eliminowaniu

– Projekt, czyli jak szukać formy opowiadania

– Slajdy i rekwizyty, czyli o mniej i bardziej użytecznych dodatkach

  1. Jak przygotować się do wystąpienia przed publicznością?

– Jak zaczynać, a jak kończyć, czyli (pierwsze i) ostatnie zdanie należy do Ciebie

– Sam na sam z widownią, czyli Twoje pięć minut

  1. Publish or perish, czyli publikuj albo giń?

– Ile kosztuje jedna polska publikacja naukowa? A ile chińska?

– Co, po co i jak pisać, czyli sens i cel

  1. Czy można pisać z przyjemnością?

– Od pomysłu do artykułu, czyli proces

– Przygotowanie artykułu, czyli i ty zostaniesz pisarzem

– Przygotowanie do wysłania, czyli zanim klikniesz „submit”

– Recenzje, czyli jak przeżyć odrzucenie

– Ilustracje w publikacji naukowej

  1. Działania okołopublikacyjne, czyli kiedy opadną emocje

– Mam pomysł, czyli jak w 10 krokach napisać skuteczny wniosek o grant

  1. Jak wybrać promotora, który poprowadzi Cię w świat naukowej przygody?

– Nieetyczne praktyki w naukowym (pół)światku i jak ich unikać

– Co jest w naukowej karierze najważniejsze?

Do kogo jest skierowane szkolenie?

Szkolenie polecamy osobom, które chcą lepiej zrozumieć funkcjonowanie środowiska naukowego,  dowiedzieć się, jak profesjonalnie przygotować i wygłosić świetną prezentację naukową (na konferencji, sympozjum, seminarium), jak funkcjonuje publikacyjny ekosystem (również od strony redaktorów czasopism) i na co zwrócić uwagę planując swoją karierę naukową.


Prowadzący:

Piotr Wasylczyk, profesor na Wydziale Fizyki UW i research fellow w Institute of Ophthalmology UCL. Oprócz komunikacji naukowej interesuje się optyką, (mikro)robotyką, architekturą i pszczelarstwem. Od kilku lat prowadzi świetnie oceniane przez uczestników szkolenia dla studentów i naukowców w Polsce i Wielkiej Brytanii.

Rejestracja

Rejestracja uczestnictwa na szkolenie dobiegła końca z uwagi na osiągnięcie maksymalnego limitu miejsc. Dziękujemy za zainteresowanie wydarzeniem oraz wszystkie przesłane zgłoszenia!

III tura rejestracji uczestnictwa na szkolenie w cyklu 7 spotkań w dniach: 2, 7, 9, 14, 16, 21 oraz 23 marca 2023 roku trwa do 24 lutego 2023 roku. Zgłoszenia udziału należy kierować poprzez formularz -> LINK

Platforma

Platforma ClickMeeting pozwoli na:
• uczestnictwo w szkoleniu poprzez urządzenia mobilne takie jak: laptop, smartfon, tablet, komputer stacjonarny,
• uczestnictwo w szkoleniu bez posiadania kamery internetowej, wymagany jest sprawny mikrofon,
• podjęcie dyskusji po wystąpieniu w formie czatu,
• obecność i ciągłe wsparcie Organizatorów szkolenia.

Wymagania techniczne

  • posiadanie komputera, smartfonu lub tabletu z połączonym Internetem,
    • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
    • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
    • System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
  • wbudowany lub zewnętrzny mikrofon, opcjonalnie kamera internetowa.
  • wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.

Ze swojej strony zapewniamy pomoc techniczną w konfiguracji, jak również wsparcie ze strony przedstawicieli platformy.

Terminy

• do 24 lutego 2023 roku – zgłoszenia uczestnictwa, poprzez wypełnienie formularza internetowego,
• 2, 7, 9, 14, 16, 21 oraz 23 marca 2023 roku – terminy spotkań szkoleniowych,
• od 27 marca 2023 roku – wysyłka papierowych materiałów – certyfikatów uczestnictwa.

Opłaty

Opłata dla wszystkich uczestników szkolenia wynosi 1099 zł brutto (w tym 23% VAT) w I turze rejestracji, 1299 zł brutto (w tym 23% VAT) w II turze rejestracji* lub 1399 zł brutto (w tym 23% VAT) w III turze rejestracji*– osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przesłanie informacji przed uiszczeniem opłaty.

Termin rejestracji
Opłata za udział
od 28.11.2022 r. do 14.12.2022 r.
1099 zł brutto
od 15.12.2022 r. do 24.01.2023 r.
1299 zł brutto
od 25.01.2023 r. do 24.02.2023 r.
1399 zł brutto

DANE DO WPŁAT

Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL
ul. Głowackiego 35/348, 20-060 Lublin
NIP 946-26-49-975
Numer rachunku: 70 1140 2004 0000 3102 7533 8307
Nazwa Banku: mBank (BRE Wydz. Bankowości Elektronicznej)

Tytuły przelewów: SZTUKA PP 2 + imię i nazwisko Uczestnika

Opłata szkoleniowa zawiera podatek VAT (23%) – osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przed uiszczeniem opłaty o poinformowanie nas o tym mailowo oraz o dostarczenie oświadczenia o zwolnieniu z VAT zawierającego następujące informacje:

  • podstawę prawną,
  • imię i nazwisko uczestnika,
  • datę i nazwę szkolenia,
  • nazwę Organizatora – Fundacji na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL,
  • podpis osoby upoważnionej ze strony instytucji ubiegającej się o skorzystanie ze zwolnienia z VAT w kwestiach finansowych.

W odpowiedzi potwierdzimy otrzymanie oświadczenia oraz udzielimy informacji na temat wysokości opłaty szkoleniowej w wartości netto.

Regulamin

Regulamin Szkolenia dostępny jest tutaj -> LINK

Kontakt

szkolenia@fundacja-tygiel.pl

Partnerzy Fundacji TYGIEL

Wspierają nas