
Szkolenie pt.: „Wyniki działalności naukowej – do kogo należą, jak nimi dysponować i jak na nich zarabiać?”
10 maja 2023 roku
10:00-12:00
Do kogo skierowane jest szkolenie?
Szkolenie skierowane do każdego pracownika naukowego, doktoranta i studenta prowadzącego badania naukowe finansowane z różnych źródeł: własnych (subwencja) lub zewnętrznych (projekty/dotacje, zlecenia komercyjne).
Po szkoleniu uczestnik będzie wiedział na co zwrócić uwagę rozpoczynając i kończąc badania naukowe w kontekście własności intelektualnej, własności praw majątkowych, swobody dysponowania nimi oraz podstawowych form i możliwości zarabiania na uzyskiwanych rezultatach.
Omawiane zagadnienia:
• Twórcy/autorzy, a właściciele praw majątkowych do rezultatów działalności naukowej – co należy do uczelni, a co i w jakich okolicznościach będzie należało do twórcy/autora –kiedy prawa majątkowe należą do uczelni, a kiedy do osoby fizycznej – podstawy prawne i praktyka w pracy badacza. Jaki wpływ ma na to forma zatrudnienia oraz zapisy umów łączących uczelnie z twórcą/autorem.
• Jakie wyniki działalności naukowej mogą być wykorzystywane w praktyce – przykłady z różnych dyscyplin nauki, w tym nauk społecznych i humanistycznych.
• Formy ekonomicznej eksplantacji wyników działalności naukowej, w tym rodzaje komercjalizacji z uwzględnieniem zaangażowania twórców oraz badania zlecone i doradztwo – jak to wykazać jako wskaźnik w projekcie badawczym.
Szkolenie odbędzie się 10 maja 2023 r. w godzinach 10:00-12:00.
Prowadząca: dr inż. Gabriela Konopka-Cupiał, absolwentka Politechniki Wrocławskiej kierunku mechanika i budowa maszyn. Doktorat z kriogeniki realizowała we współpracy z CERN w Genewie. Obecnie Dyrektorka Centrum Transferu Technologii CITTRU, jednostki Uniwersytetu Jagiellońskiego odpowiedzialnej za współpracę z biznesem, w tym transfer wiedzy i technologii, sprzedaż komercyjnych usług badawczych i ochronę prawną wyników działalności naukowej oraz funkcjonowanie Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Jest osobą współodpowiedzialną za kreowanie polityki uczelni, zaangażowaną w różne uczelniane projekty i inicjatywy dotyczące transferu technologii i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczy. Współzałożycielka ogólnopolskiego Porozumienia Akademickich Centrów Transferu Technologii (PACTT), zrzeszającego obecnie ponad 80 jednostek naukowych, w którym pełni obecnie rolę członka rady koordynacyjnej. Laureatka ministerialnego programu Brokerzy Innowacji. Od 2009 r. członkini ASTP – europejskiego stowarzyszenia osób zajmujących się transferem technologii. Ekspertka i trenerka udzielająca doradztwa i prowadząca szkolenia związane z transferem technologii i przedsiębiorczością akademicką, w szczególności zarządzania IP w projektach badawczych, w tym w zakresie dotyczącym współdzielenia własności intelektualnej powstającej w projektach konsorcjalnym i przedsięwzięciach realizowanych przez uczelnie we współpracy z firmami.
Rejestracja
Późna tura rejestracji uczestnictwa trwa do 18 kwietnia 2023 roku. Zgłoszenia udziału należy kierować poprzez formularz -> LINK
Platforma
Platforma ClickMeeting pozwoli na:
• uczestnictwo w szkoleniu poprzez urządzenia mobilne takie jak: laptop, smartfon, tablet, komputer stacjonarny,
• uczestnictwo w szkoleniu bez posiadania kamery internetowej, wymagany jest sprawny mikrofon,
• podjęcie dyskusji po wystąpieniu w formie czatu,
• obecność i ciągłe wsparcie Organizatorów szkolenia.
Wymagania techniczne
- posiadanie komputera, smartfonu lub tabletu z połączonym Internetem,
• Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
• 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
• System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. - wbudowany lub zewnętrzny mikrofon, opcjonalnie kamera internetowa.
- wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.
Ze swojej strony zapewniamy pomoc techniczną w konfiguracji, jak również wsparcie ze strony przedstawicieli platformy.
Terminy
• do 18 kwietnia 2023 roku – zgłoszenia uczestnictwa, poprzez wypełnienie formularza internetowego,
• 10 maja 2023 roku – termin szkolenia,
• od 12 maja 2023 roku – wysyłka papierowych materiałów – certyfikatów uczestnictwa.
Opłaty
Opłata dla wszystkich uczestników szkolenia wynosi 450 zł brutto (w tym 23% VAT) we wczesnej turze rejestracji lub 550 zł brutto (w tym 23% VAT) w późnej turze rejestracji – osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przesłanie informacji przed uiszczeniem opłaty.
DANE DO WPŁAT
Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL
ul. Głowackiego 35/348, 20-060 Lublin
NIP 946-26-49-975
Numer rachunku: 70 1140 2004 0000 3102 7533 8307
Nazwa Banku: mBank (BRE Wydz. Bankowości Elektronicznej)
Tytuły przelewów: WDN 1+ imię i nazwisko Uczestnika
Opłata szkoleniowa zawiera podatek VAT (23%) – osoby planujące skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT w sytuacji finansowania uczestnictwa ze środków publicznych proszone są przed uiszczeniem opłaty o poinformowanie nas o tym mailowo oraz o dostarczenie oświadczenia o zwolnieniu z VAT zawierającego następujące informacje:
- podstawę prawną,
- imię i nazwisko uczestnika,
- datę i nazwę szkolenia,
- nazwę Organizatora – Fundacji na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL we współpracy z INNOAGH sp. z o.o.,
- podpis osoby upoważnionej ze strony instytucji ubiegającej się o skorzystanie ze zwolnienia z VAT w kwestiach finansowych.
W odpowiedzi potwierdzimy otrzymanie oświadczenia oraz udzielimy informacji na temat wysokości opłaty szkoleniowej w wartości netto.
Regulamin
Regulamin Szkolenia dostępny jest tutaj -> LINK
Kontakt
szkolenia@fundacja-tygiel.pl